fredag 19 april 2013

En Otrolig Värld eller orolig värld.

Det finns en alternativ verklighet.... liksom det finns alternativa levnadssätt.. när du blundar eller varit med om övergrepp likande fantiserar man sig bort. som barn är allt en levande saga. man brottas men andar och action figurer

Det är svårt att förklara men har du haft känslan av trueman show.. Så lägger du till utomjordingar.. samt tomtar och troll. Anledningen till att alla sagofigurer och platser exempelvis narnia.. det blir en mer magisk värld.. exempel varje gång jag gäspar låtsas jag att jag är Lejonet i Narnia.. Asgard eller vad han heter...
jag ser böcker som bibeln som en vägledning, men allt måste läsas  mellan raderna buddha sa en gång, möter du buddha ute. döda han.. det han menade med det ska vara att tillber du något är du fel ute...
Hur ser jag på världen är inte så lätt att återberätta det är olika ifrån dag till dag. Det finns krafter som jag valt återberätta av en gammal vänn. Kajsa varg. lappar dyker upp i lägenheten när du lämnar rummet..
Jag har alltid varit en herrelös hund som sökt sin plats i detta kaotiska samhälle.. och jag söker ännu ett högre existens medvetande..
OEV = Open Eye Vison
CEV = Closed eyes vison

Mycket det jag varit med om kan slås bort med en naturlig förklaring. Livlig Fantasi samt psykos. Men att vägra leva i en värld som saknar magi så enda alternativet är att ta sitt liv.. låter lätt... tyvärr tror jag på karma och en högre makt.. det ska finnas 2264 olika gudar, när jag dör och ligger på min dödsbädd så är det först till kvarn som gäller..
Att spöken och andra andar existerar vet ju alla - men alla vågar inte tro på den som talar öppet om smurfar och troll och utomjordingar.. jag har blivit tvungen att välja 7 -4 eller leva i en alternativ liv. där världen snurrar runt mig..
Det jag tror är att tid och rum inte existerar utan är mera av ett socialt experiement "läs biologiskt".
tid är inte linjärt det är runt det innebär att nutid krockar med dåtid. och det blir inmpact. och något som händer i samma hus 100år krockar på något sätt..
Att leva daligen med känslan att man inte orkar existera och dagarna är full av dödslängtan. är inget man direkt vänjer sig med. och inget man heller kan berätta för närstående.

Inga kommentarer: