lördag 1 december 2012

Minnet sviker. men känslan består

Det som du kommer läsa är ett gammalt inlägg som jag glömt posta när det var en tid då hopp och förväntan fanns.. men jag vet att våra vägar kommer korsas igen.. så kanske läser just du det här..

Att jag har dåligt minne det är allmänt känt.. men önskar att jag kunde glömma dom bra stunderna i mitt liv ...


låter det sjukt..? nej det hela är mycket logiskt allt jag varit med om har format mig till den jag är idag och jag skulle inte ändra på något trots man står och balanserar mellan mardröm och verklighet..

men skulle jag kunna glömma "dig"  skulle det vara lättare och då kunde jag radera lite andra underbara händelser i mitt liv för kontrasten mellan svart och vitt ...
trots smärta är en högre form av njutning och lycka är en illusion så är det hård att leva .. . tror jag skulle vara lycklig om jag var deppig jämt och det inte gick upp och ner om dagarna... så what tha fuck ska man göra igentligen.. medecinen lobotomerar mig sakta men säkert..

hittade ett gammalt inlägg som jag sparat för att jag inte skulle glömma den underbaraste tjej jag någonsin träffat.. en som har gåvan att rikta min förvirrade energi..


så jag antar på ett plan att det är bra med lyckliga minnen för tid och rum existerar ju inte allt sker samtidigt.. men hos mig sker ingen förändring.. sitter och hoppas du ska dyka upp.. alla som känner mig vet hur irriterande jag kan vara men det är inget imot vad jag blir på mig själv ibland..  trots jag inte i närheten uppfattas av andra.. för den jag igentligen är.. alla har vi våra masker och bagage att bära.. men... att träffa någon som det verkligen klickar i mellan och vara i ett sinnestillstånd där minnet sviker....

låter det som ingenting.. tänk dig in i att någon accepterar och gillar dig trots hon fått höra att man är mongo... och du bjuder upp henne i en lägenhet som är en krigszon för att skrämma bort henne.. men hon är så god.. och sedan upptäcker hon att jag i själva verket inte alls är ett mongo.. men... känner mig verkligen som det inatt..
följande är skrivet ifrån en försvunnen tid..

närminne ... hmmm ... vars tog du vägen...

ivanliga fall är det helt okej till riktigt schysst att sitta och softa framför tvn... och närminnet som lyser med sin frånvaro... men nu sitter jag här och försöker få minnet dom närmaste dagarna att klarna..

annledningen.. är att vissa saker vill man verkligen inte minnas speciellt när det innebär en massa tankar på vad man borde eller om det är rätt att göra.. och hur det uppfattas.. och vilken bild det ger av mig...

inte ofta man träffar någon som gillar mig tillbaka och visar det och för att jag inte ska gå vilse ibland skog och mark ibland tomtar och troll... tar sig tid att skriva ner sitt nr och underteckna med ett liten hjärta.....

...... men skriver upp registerings nummer på bilen eftersom hon vet att minnet sviker mig och jag kliver ur så borde jag... titta vart jag kliver ur någonstanns eller iaf åtminstonne vilken färg på bilen det är..

men färgblind är jag inte.. iaf inte mer än någon annan..

vilken nyans av ögonen och det som finns bakom eller inom och framtiden erbjuder om jag vågar ta chansen att delta i den med en bristande självkänsla och rädslan att det vackra och det man inte riktigt vågar... riskera att elden... och glöden skulle slockna och inte längre existera.. och att jag skulle såra eller svika mig själv istället för vara rädd att svika någon annan

en alternativ verklighet.. och önskar att den är lika vacker och att man får dela den med henne...

sitter och väntade när jag börjde skriva denna lilla post eller meddelande som är en påminnelse till den person som blev sviken och ingen trodde på när det var som viktigast..

ärr ett eko ifrån en svunnen tid.. ifrån barndomen ..

nu har jag fått rätt nummer... och inte många skulle läsa detta och kunna finna tråden.. utan att tappa vad det igentligen handlar om.. och vad helheten och vad jag försöker förklara.. för detta är min terapi mitt sätt att hjälpa den jag nu ser som den viktigaste personen i mitt liv... och som jag vet kommer åstakomma någon som kommer betyda någon för många.. och det är jag själv i en framtid som jag ser såklart.. kristall klart ibland grodyngel och smurfar.. :P "U remember... " :P vad skulle du göra.. =).... om du drack.. osv... haha.. ooops där vandrade tanken och jag befann mig i ett kalk brott.. och nu när jag läst sms som ger mig chansen att ta kontakt .. istället för vänta på att allt ska lösa sig.."





Ovanstående låg i utkast och det blev som det blev och det gick som det gick.. men vem vet...


Inga kommentarer: